PR

Educom

V dnešní době není možné se spoléhat pouze na tradiční výuku „před tabulí“. Požadavky kladené na absolventy Technických univerzit vyžadují zavádět i jiné formy výuky, které využívají praktické prvky a efektivně je propojují s teorií. Důležitým požadavkem je naučit studenty myslet v souvislostech - získají tak „cit“ pro globální pohled na procesy, který je v dnešním „turbulentním“ prostředí nezbytný pro udržení konkurenční výhody.

Vytvořené komplexní vzdělávací pracoviště „virtuálního podniku“ doplňuje „tradiční“ výuku specializovaných předmětů oboru a výrazně ji obohacuje.

Pracoviště propojuje jednotlivé počítačové systémy i strojní vybavení katedry do jednotného vzdělávacího systému:

  • návrh prototypu v CAD systému (digitální prototyp),

  • jeho výrobu (Rapid prototyping, CAD/CAM a výroba na CNC strojích) i kontrolu (3D měření),

  • projektování pracovišť i celého výrobního systému (virtuální dílna),

  • plánování výroby i zabezpečování jakosti.

 

tady bude obrázek

Studenti si v rámci komplexního výukového projektu mohou „projít celý podnik“ i s jeho procesy - např. navrhnout prototyp i jeho výrobu v CAD resp. CAD/CAM systému, vytvořit potřebný layout dílny, zaplánovat díly do výroby pomocí informačního systému řízení podniku, fyzicky je vyrobit např. na CNC strojích a přesnost výroby ověřit pomocí 3D souřadnicového měřícího stroje.

Nezapomíná se ani na týmovou práci, studenti úzce spolupracují a využívají moderní metody řešení problémů. Studenti oboru „Výrobní systémy“ tak získávají potřebné znalosti o jednotlivých firemních procesech a učí se chápat i vazby mezi nimi.